Actions

Heeelt rörig förklaring, men jag tror man förstår

Något som jag gillar (dock mer aktivt förut) att använda mig av på bilder är actions i Photoshop.
Det är typ.. som en sammansättning av massa lager och effekter (eller hur man ska kalla det haha) som någon har skapat och gör tillgängligt i ett enda knapptryck för att det ska se ut på ett visst vis :D på så vis slipper man göra allt själv. Bästa som finns, om man är lat som jag är...

Ska visa ett exempel på en action som jag gillar!


Actions går att hitta på deviantart.com - skriv in actions i sökfältet
Sen är det bara att ladda ner och eventuellt packa upp och lägga i en mapp.
Smartaste är att faktiskt lägga den i actionsmappen, men är det för krångligt så kan man ju bara dra den dit sen :)

Sedan klickar du in dig här på photoshop

Sedan klickar du här

Och sedan hamnar den i rutan som ni ser.
Då är det bara att trycka på den där trekanten när ni markerat den action ni vill använda på bilden
Postat av: ellen ~

ASSSSSSSÅ gud borde lära mig PS ... någon gång ... i nästa liv ? :((

2010-06-07 @ 23:30:20
URL: http://nobodybutme.webblogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0